Etiketter

Barn (14) Bøker (1) Drømmer (1) Ferie (11) Hellas (1) Hverdag (11) inspirasjon (74) Interiør (64) Livet (6) Lykke (7) Mat (4) Oppskrifter (3) Sommer (3)

mandag 21. januar 2013

På jakt etter barneromsmøbler

God mandags ettermiddag!

Hatt en fin helg? Det har jeg, med Oslotur og jentefest samt stille og rolig hjemmekveld på lørdag. Da har man fått begge deler;) Søndag startet opprydding og sjauing på barnerommene. 

Utrolig hvor mye leker, bamser og stæsj de har klart å få tak i på 5 år. Resultatet ble i allefall 3 søplesekker med bøker, bamser og leker som skal gis bort, samt tilsvarende søppel. Utrolig deilig å få gjort!

Og da ser jeg behovet for at minstejenta snart må bytte seng, og at de trenger generelt mer oppbevaringsplass. 


Så da begynte jeg jakten.....



Miss Muffet har det beste utvalget og såååå mye fint. Som her feks.. mange dekorative pynteputer og kurver til å sette prikken over ien på et jenterom. De putene her gjør seg i alle senger og slagbenker og vil skape en koselig atmosfære for skjønne prinsesser;)Vil du se mer kan du gå inn på http://missmuffet.no

Apropo seng, så vet jeg at vår lille 4 åring hadde jublet over denne prinsessesengen her,;) På Drømmerom .no finner du alle slags bilsenger, som brannbil, racer biler og til og med lokomotivet Thomas. Er dette interessant kan du gå inn på http://www.drommerom.no

Telt og små hus er jo alltid så koselig for de små. De er dekorative og super fine, og samtidig er de gjenskap for mye god rollelek. I allefall her i heimen. Vi har hatt et vanlig prinsessetelt i plast, men det skal nå byttes ut, og det finnes utrolig mange varianter og prisklasser der ute. Vinneren jeg kan se er Miss Muffet

Pottery barn har utrolig masse fint, også for oss voksne. Alt av møbler til hele huset. Når det gjelder møbler til barna falt jeg veldig for den køyesengen som ser ut som et hus. Mon tro det blir denne til Millemor:) De shipper til Norge, så bare å gå inn på http://www.potterybarnkids.com for å bestille.

Mange fine  lekehus, telt og pavillonger. Deneste som er negativt er at de koster endel. Husene koster 3000 mens hos Miss Muffet får du de til 1900. Nå har jeg jo ikke sett de live så vet ikke om kvaliteten og utseende er den samme Uansett, om du vil se mer kan du gå inn på  https://www.facebook.com/prinserogprinsesser/app_135607783795 

Her er mer fint fra Miss Muffet. De har mange fine senger, tepper, oppbevaringsbokser og kurver. Dette teltet blir vårt om litt vet jeg;) Itillegg har de mange søte veggdekor som kan pynte opp en ellers kjip hvit vegg.


Nå er det litt mer rydding på programmet før Bikram Yoga står for tur. Skal bli deilig å komme seg inn i varmen og få svettet litt.

Ha en strålende kveld,



3 kommentarer:

  1. Så flotte bilder.. Miss Muffet er en utrolig fin butikk! Var der på lørdag for å kjøpe hyller til henrik. Hadde dessverre ikke riktig farge inne, men det skulle hun fikse;) De har noen nydelige skap også, litt ala skapet i Narnia filmen;) Utrolig pent, og jeg kunne i grunn tenkt meg det som skap på Maia sitt rom. Lekeskap;) Men det koster nok for mye. Ellers har de jo så fine senger!

    De teltene var veldig fine.

    Jeg er litt klar for å bytte ut rosa med lilla på Maia sitt rom, men da jeg spurte henne om hun syntes det var en god ide, fikk jeg klart svar tilbake: NEI!!!!!

    Ha en fin dag, Mari;)

    Klem Anja

    SvarSlett
  2. Hei Anja!

    Ja, får lyst på mye nytt når man ser så mye fint. Men sannheten er jo at de ikke trenger det, og vips er de for store og synes at mye er barnslig. Hm...Jeg tar meg selv i at det ofte er mamman som har lyst til å fornye, de er fornøyd med det de har;)

    Hvor ligger Miss Muffet da Anja? Har bare tenkt på det som en nettbutikk jeg:) Ha en fin dag selv Anja.

    Klem Mari

    SvarSlett
  3. Hei igjen;)

    Du har rett, det er nok ofte oss foreldre som skaper et behov.. barna er jo fornøyde og stortrives på rommene sine sånn som det er.. Miss Muffet ligger på Holmen senteret, Nesbru. Du må ta turen innom der ved anledning;)

    SvarSlett