Etiketter

Barn (14) Bøker (1) Drømmer (1) Ferie (11) Hellas (1) Hverdag (11) inspirasjon (74) Interiør (64) Livet (6) Lykke (7) Mat (4) Oppskrifter (3) Sommer (3)

fredag 7. desember 2012

Så litt adventstemning i huset...


Hei igjen!

Nå er det like før det blir helg på meg, og i dag har jeg laget en liten juledekorasjon. Jeg sto i blomsterbutikken og vurderte om jeg skulle ta med meg en ferdig sak med svibler til en sum av 500 kr. Så tok fornuften overhånd og jeg kjøpte med svibler til 10 kr stk, litt mose og litt granbar. Og her er resultatet! Mye mer stas å lage det selv, og i tillegg ble det 1/4 av prisen:) NIB har en juleutfordring, og dette er mitt bidrag.


Som vist før er det ikke mye rødt i hus her, men faktisk pleier jeg å ha en tradisjonell rød jul på kjøkkenet. Så det kommer når det nermer seg jul. Har bare funnet frem noen julekuler, de søte rådyrene mine, lyslynger og noen hjerter. 
Engler er også jul for meg, jeg har noen for enhver anledning faktisk- slike helårsengler:)

Denne glassbollen kjøpte jeg på Mowe interiør i Tønsberg i fjor, og den har blitt brukt til bordekking i alle mulige situasjoner. Dersom du vil se den fyllt med flytende roser kan du se tidligere innlegg HER
Eller dersom du vil se hvordan den ble pyntet til jul i fjor kan du gå inn på HVIT JUL 

Så nå er det bare å vente noen dager så springer det ut hvite pene og godluktende svibler;)

Med denne søte lille  vil jeg ønske dere en fin fredagskveld. 







6 kommentarer:

  1. For en nydelig dekorasjon, Mari! Jeg er sikker på at den du har laget er flottere enn den i butikken. Og så er det jo artig å være kreativ og lage selv! Flinkis;)

    Ønsker dere en god helg! Her har vi en liten gutt med over 40 i temperatur, så det blir mye sitte i fanget og bare få kos og trøst.. Jeg har så mye jeg skulle gjort, men i sånne stunder er det bare å glemme alt annet og bare være kose i sofaen..

    Klem Anja

    SvarSlett
  2. Selvgjort er velgjort - det ser vi her.Og så mye glyere.Tror mange er redd for å prøve men det er jo helt ufarlig og man får bare starte på nytt helt til det blir bra.Det finnes jo så mye fint å få kjøpt i pynt og stæsj at jeg anbefaler alle å utfordre seg selv.Men at du klarte det var jeg ikke i tvil om,så kreativ som du er :) Fatet ble rett og slett dritlekkert (jada et noe selvmotsigende ord men jeg hpoer du skjønner hva jeg mener :)
    God helg!!!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk Anja;) Ja, mye mer gøy å lage det selv, men i en travel hverdag er det fort gjort å raske med seg noe ferdig i butikken må jeg innrømme.

    Håper feberen har gått ned og at helgen blir fin for dere;) For meg blir det julebord i kveld.

    Klem mari

    SvarSlett
  4. Og takk til deg også Tove. Sant som du sier, det er nok litt skummelt å hive seg ut i det, og lage ting selv. Min erfaring er at de som ikke er vant med å lage ting selv, men får kommet seg over kneika blir fort overbevist.

    Jeg hadde for en stund siden en hobbykveld med gode venninner. De hadde aldri malt på lerret før, men med et par glass rødvin var kretiviteten igang og vi holdt på til langt på natt. Resultatene ble super bra, og flere av de har malt masse senere også:)

    Ha en fortsatt fin helg,

    Klem Mari

    SvarSlett
  5. Vakker juledekorasjon du har lagd deg...mye annet fint her inne hos deg også. Takk for titten.
    Maliva

    SvarSlett
  6. Takk for det Maliva, og koselig at du tok turen innom for å se;) Ønsker deg en koselig førjulstid...

    SvarSlett