Etiketter

Barn (14) Bøker (1) Drømmer (1) Ferie (11) Hellas (1) Hverdag (11) inspirasjon (74) Interiør (64) Livet (6) Lykke (7) Mat (4) Oppskrifter (3) Sommer (3)

fredag 7. september 2012

Hotel Gullsmeden Oslo

Carlton Hotel Gullsmeden ligger i Parkveien 78, kort vei til Tjuvholmen og Aker brygge, kort vei til Solli Plass og Frogner, og 10 min gange til Karl Johan. Det har blitt mitt nye favoritt hotel når jeg er i Oslo. Så natten ble tilbragt der;)

Det er et lite koselig hotel som serverer økologisk mat og alle rommene er innredet med skinnfeller, kuskinnsputer og deilig myke senger. Hvert rom har en 27 tommer I Mac på veggen med tastatur på et brett i sengen.

På rommet er det morgenkåper og tøfler, og det er bare å spasere ned i kjelleren og besøke det lille koselige SPA anlegget deres. Det er  steam badstu, infrarød  og vanlig sauna samt relax senger og servering av tørket frukt, nøtter og isvann. Det er salt til å skrubbe seg med, ansiktsmaske og deilig hår og hudsåpe tilgjengelig der. 

Så jeg føler absolutt at man får mye for pengene, og det er et hotel å anbefale dersom turen går til hovedstaden;)

I dag fikk jeg lov til å låse meg inn på suiten for å ta bilder, og det koster ca 1600 kr natten. Et vanlig enkeltrom har jeg fått fra 690 kr til 1090 kr.

Med disse bildene ønsker jeg dere en super helg.















2 kommentarer:

  1. Hei på deg;)

    Vi har bodd på Hotel Guldsmeden i Køben 4 ganger, det nærmest togstasjonen og i gaten hvor det går mange løse fugler rundt på natten..

    Jeg liker hotellet veldig godt, og det er deilig å ha tilgangen til spaavdeling hvor man kan gå og slappe av etter en dag med shopping;) Den ene gangen vi var der, ble vi oppgradert til suite. Stort og flott, og tilgang til eget boblebad på taket. Eneste dumme var at det var ødelagt..;) Supert hotell med deilig mat og kult design.

    Har du forresten noen tips til hotell og en bra restaurant i Stockholm?

    Ønsker deg en god helg, Mari.

    Klem Anja

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar igjen Anja;) Ja, når det gjelder Gullsmeden så liker jeg så godt atmosfæren. Er ikke så begeistra for disse store hotellene med de store frokost salene.

    Når det gjelder Stockholm har jeg bare vært der en gang, og husker gamlebyen som et høydepunkt, men vet om noen som har litt mer erfaring. Så kanskje du får noen tips senere;)

    Ha en fortsatt god helg;)

    Klem Mari

    SvarSlett